Dit keuzedeel is gericht op verbreding van de kennis en vaardigheden wat betreft het acquireren van klanten, het verkopen van diensten en op relatiebeheer binnen maatwerktrajecten. Voor deelnemers die door willen stromen naar HBO commerciele economie en/of aanverwante hbo-opleidingen en die geen commerciele achtergrond hebben, kan het een goede kennismaking met verkoop betekenen.
Dit keuzedeel is gebaseerd op nieuwe onderdelen van het geactualiseerde beroepscompetentieprofiel Medewerker evenementenorganisatie. In het beroep Medewerker evenementenorganisatie zijn verkoopvaardigheden belangrijker geworden. Onder invloed van de economische crisis is de scheiding tussen medewerkers die organiseren en medewerkers die evenementen ‘verkopen’, relaties onderhouden en promotiewerkzaamheden uitvoeren vager geworden en is relatiebeheer belangrijker geworden. Elke medewerker die een (potentie?le) klant spreekt moet tegenwoordig alert zijn op signalen van interesse en daarop in kunnen spelen. Daarom wordt daar in dit keuzedeel aandacht aan besteed.
Het keuzedeel bestaat uit een kerntaak met vier werkprocessen en de voor de uitvoering daarvan benodigde kennis en vaardigheden.
Nee
Doorstroom
Verbredend

Toelichting

Dit keuzedeel is afgeleid van het Basisdeel van het KD Commercie en (vooralsnog) alleen bedoeld voor profiel 2 Medewerker evenementenorganisatie van het KD Marketing, communicatie en evenementen. Dit is een profiel op niveau 4. Het keuzedeel richt zich op commerciële trajecten waarbij de focus ligt op het acquireren van klanten, het verkopen van met name diensten en het relatiebeheer. Het keuzedeel is bedoeld voor profielen waarbij sprake is van maatwerktrajecten.