+31654735340 info@placestolearn.nl

Innovatief leren

Unieke methode:

Places to learn heeft een innovatieve methode ontwikkeld om modules/keuzedelen (binnen het MBO) aan te bieden. Deze methode is enerzijds uniek door de positionering tussen het beroepenveld (de behoeftekant) en het onderwijs (het aanbod) en anderzijds door de methodiek die wordt toegepast. De methodiek is gebaseerd op blended learning: een onderwijsconcept waarbij studenten leren door de combinatie van face-to-face onderwijs, een elektronische leeromgeving en leren op de werkplek.

Flipping the classroom:

De theorie wordt de student/deelnemer digitaal aangeboden; hij/zij kan kiezen welke vorm het beste past (auditief, visueel (de virtuele student), presentaties, Youtube, hardcopy etc.). De rol van de docent verandert hierdoor wezenlijk; hij/zij monitort, anticipeert en geeft feedback op hetgeen de student toepast tijdens de opdracht, aangezien de focus ligt op het toepassen van kennis. De docent is in de gelegenheid om alle ‘bewegingen’ van de student te volgen; zowel online (middels het ELO platform*) als face to face (één op één of in klassikaal verband).

Blended learning:

Informatie tot je nemen op het moment dat het jou uitkomt, terugkom sessies om de opdrachten te bespreken, feedback geven en het monitoren van de student/deelnemer via de ELO.

 *Places to learn gebruikt Moodle als ELO. Moodle is de meest populaire online leeromgeving ter wereld.

Voordelen

  • De student kan zijn eigen tijd indelen en tempo bepalen
  • De student kan zowel thuis als op school de stof doornemen en de opdrachten maken
  • De ELO maakt de inspanningen en resultaten van de student inzichtelijk
  • De docent kan de voortgang monitoren
  • De docent kan zich meer richten op de studenten die extra aandacht nodig hebben

Places to learn ondersteunt studenten en docenten -indien gewenst- actief met het gebruik van de ELO maar ook inhoudelijk met de lessen en toetsing. Dat kan online maar ook fysiek. Bij een aantal ROC’s worden Keuzedelen volledig uitgevoerd door ons.